Senioren yoga

Wie wil er nou niet gezond en vitaal oud worden, met een mobiel lichaam dat naar buiten kan en sociale contacten kan onderhouden? Blijven bewegen is ontzettend belangrijk en helemaal naarmate we ouder worden, is het belangrijk om het lichaam sterk en mobiel te houden. Yoga voor senioren heeft een positieve werking op het verouderingsproces: het zorgt ervoor dat spieren en gewrichten soepel en sterk blijven, het bindweefsel gezond en het heeft een preventieve werking op botontkalking.


Hoe ziet de Senioren yoga les eruit?

De rustige en stapsgewijze opbouw in de les zorgt ervoor dat je beweegt binnen je eigen mogelijkheden. De les bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Versterkende en mobiliteits oefeningen

  • Adem oefeningen

  • Aandachtsoefeningen & meditatie 

  • Lange ontspanning

Na afloop van de les wordt er nog een kopje thee gedronken.


Je bent nooit te oud om met yoga te beginnen

Yoga is niet aan leeftijd gebonden, iedereen kan yoga beoefenen ongeacht zijn of haar leeftijd. Toch is het niet voor iedereen die een dagje ouder wordt haalbaar om een reguliere yogales binnen te stappen. Daarom hebben we 'Senioren yoga' op het rooster gezet. Er wordt in de les rekening gehouden met de mogelijkheden van de individuele deelnemers. De docent geeft verschillende opties aan, waardoor voor iedereen een passende houding gevonden wordt. Als het nodig is, wordt er gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een stoel of kussen om het lichaam te ondersteunen. 

Meld je nu aan voor een proefles!

 

try-to-maintain-healthy-fitness-habits-no-matter-your-age-picture-id690346862.jpg